Dagen

"Hoppade" Otto och Ubbe idag.

Somsagt så hoppade jag studs med Otto. Men började trava fram, se så att han är framme för skänkeln. Gjorde skänkelvikningar i både skritt och trav. (Framsteg!!!) Formen sitter så otroligt bra i skritten och traven. I galoppen vill jag fortfarande inte kräva för mycket av han då han är väldigt envis och gör luftsprång, så det ska jag vänta lite med. Men efter värmt igång honom så hoppade jag fram på ett litet räcke, 70 cm (?)
Gjorde det i olika hastigheter, gjorde halt bakom, svängde åt andra hållet efter eller galopperade vidare. Detta gjorde han klockrent, hoppar så väll! Själva studsen gjorde han även klockrent här!

Ubbe gjorde jag många små volter, kort galopp och la han mer intill på det lilla räcket. Så han skulle hoppa mer med ryggen och använda bakmusklerna lite mer. Oj, vad han hoppade. Vände snett igenom, förvänd galopp och sen tog det lilla igen och då väntade han sååå bra :')
Tog studsen någon gång och då var han otroligt fin!

Skriver somsagt väldigt kortfattat man anser att det är ganska tråkigt att läsa om, och så länge jag förstår vad jag skriver och vad jag tycker om ridpasset så är jag nöjd. Imon ska ALLA ridas ut!

/Jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0