Gårdagen

Somnade som en stock, helt sjukt hur trött jag var!

Igår åkte vi vid halv 8 till Karin med två hästar baktill, Ubbe och Otto. Vi skulle åka till tävlingen först vid elva, så jag hann rida mina två :)
Red Ubbe först. Försökte få han slappna av lika bra i höger som i vänster. Det blev väldigt bra i slutet och jag passade på att hoppa lite över en sockerbit kort båge till ett vågplank, påsåsätt får jag igenom han i sidorna. När jag var nöjd lät jag han galoppera lugnt och med lång hals i något varv i båda galopperna. Travade han med långa tyglar och han var såååå fin. Jättenöjd!


Gammal bild :)

Otto var väldigt fin i skritt och trav. I galoppen bockar han lite för mycket. Jag börjar kräva litelite mer av han varje månad nu i galoppen. Men det tyckte inte han var kul, bockade hejvilt. Kände att jag red för mycket med sätet, precis som Karin sa också så lät han gå en gång bara när jag stod i lättsits, superfin!

Tog galoppbommar som låg på marken, jag ska få han jämn och lugn - så är det bara! Gunnar tyckte att jag skulle göra mycket bommar på rakt och böjt spår, så det kommer bli mycket av det. När Karin och Gunnar gick in till stallet så stannade pappa kvar så gjorde vi galoppbommar - bock och galoppbommar igen på böjt spår, inte det roligaste tyckte Otto. Men han blev riktigt fin!


Så överlag är jag väldigt nöjd och ska fortsätta med samma sak hela den här veckan som kommer, trimma,trimma,trimma!

/Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0