Skit åsikter, hit och dit! -Jag blir förbannad!

Jag kollade nyss på inlägget som Min lilla Jenny skrev nyss om allas dumma åsikter innom ridsporten.
Man kan inget annat än att blir förbannad säger jag bara.
Okej okej man kan inte rida hur som haver, men just det att Jenny FAKTIST rider urjävla bra *förlåt för språket*. Men man kan absolut inte rida dåligt på något sätt om man tar hem en ponny som Jenny gjorde, red till den i båda hoppning och dressyr. Han hade en undrhals på flera meter djup, den har miskats och han kan både hå lugnare och inte lika stressigt nu. Ubbe och jenny har också hoppat en bana på 120 UTAN problem. Hade inte Jenny kunnat rida hade de absolut INTE kunnat hoppa MSV utan problem OK? Visst visst , jag tycker det finns många bortskämda ungar som får allt för bra hästar/ponnys än vad de kan rida. Bara för att man får en bra ponny så kan man inte hellar rida dåligt på den, för en ''vacker'' dag så orkar den inte längre pressen. Att du lägger den totalt fel på en bred oxer och låter den sitta med skiten. Och när hästen väl hoppar trots att ponnyn/hästen vet att den aldrig kommer klara det utan landar mitt i hindret, då får den starka händer och en pisk. Trevligt va? Nja inte speciellt.
Det är för mig en DÅLIG ryttare! En ryttare som rider bra för mig är som en Jenny Wissen!
•Bra skänkel läge!
•Smarta avståndsval!
•Snälla händer, men händå ett bra stöd.
•Fin eftergift över hindret, men ändå inte för mycket!
•När det inte går som hon tänkt eller att hon och hästen haft en dålig dag, då klappar hon hästen och säger''Va tar dem nästa gång!''

Detta är vad måna små ryttare kommer se upp till i framtiden!
Alla borde rida som Jenny! Ta inte åt dig ,och jag vet att du inte gör det - det är bara avensjuka!-

Så du?
JA DU! Du som precis klagade på hennes ridstil , prata inte skit bakom ryggar eller förästen prata inte SKIT.
För om du inte har hoppat en 120bana eller gått igenom massa starter ska du inte säga ett PISS!

ÅÅÅ vad sur jag blev!

Jenny? Du är en av de bästa ryttarna jag vet! De som plockar på dig, tänk på dem som flugor.. vifta bara bort dem!


Titta bara vad läckra dom är tsm?

xoxox
//Kelly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0