SMÅhoppade lite

I Fredags hoppade jag studs med både Ubbe och Zack. Båda var riktigt fina och jag är verkligen super nöjd. Jag red ut Zack i skogen i 20 minuter efter jag ridit i paddocken medans Ubbe fick hoppa ett enkelthinder. Ett enstaka räcke som låg på 110. Hoppade det någon gång innan jag la upp det på 140. Men såg sen att det var en 145, herre min gud vad han hoppade. Hoppade mig ur sadeln! Tog det någon gång innan jag la ner det till ett kryss och tog det innan jag skrittade av honom. Han var inte ens i räcket, helt sjukt verkligen!

Och idag fick Otto hoppa lite studs. Även han var grymt duktig och avslutade sen med ett enkelhinder på 90. Han hoppar så himla väll.

Med andra ord är jag jättenöjd över hästarna. Otto ska få hoppa lite studs på Tisdag igen, så imorgon blir det uteritt. (Det slits inte alls när man hoppar studs lite och ofta)
/Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0