SNÖ SNÖ SNö och mera SNÖ (Y) :D <3

Hej hej allihopa !
HAHAH HAde helt enkelt glöömt bort att jag nyss frågade om vilken text jag skulle välja ?
Såå jag skulle bara säga tack .. och nu blire 11 , eftersom att jag fick (2) röster på den (Y) <3
Jag satt och tänkte.. det kanske är många som sitter och läser denna bloggen .. som kanske inte har tävlat någon gång .. kanske för att den /dom inte vet vad dom ska göra när dom kommer till en tävlings plats?
Sååå .. jag tänkte berätta ungefär .. dom sakerna jag gör !
1. När man kommer fram kollar man till hästen och ser att den inte råkat trampa sig !
2.Ta era papper och lisenser och gå till luckan och annmäl att ni är här!
3.Gå och kolla vilken start du har i din/dina klasser!
4.Gå på toa?!
5.Jag brukar ungefär säga 25-30 starter innan ens start ska man ta ut sin häst .. men det beror nästan på om det är (2) fas ( Gund och omhoppning) eller  A:0 (BARA OMHOPPNING) .. det märker man om det går fort..
6.Gör i ordning din häst och ta på dig dina saker i lugn takt .. INTE STRÄSSA .. det värsta man kan göra innan en tävling ( enligt mig ;)
7. Skritta fram ordentligt .. eftersom att hästen stått stilla ett tag!
8.Trava fram på te:x serpentiner så att hästen får värma upp!
9.När det är din tur går du upp till framhoppningen!
10. Eftersom att du inte galloperat fram kan du ta 2 varv i dom olika hållen.
11.Sen kan du komma på "lilla" i en 8 !         SOM PÅ BILDEN HÄR NEDAN!
12.När man gjort det några g ...såå kan man komma på recket.. 3 gånger .. beroende på hur det går!
13.. gå inte på din höjd direkt .. sänk ungefär 20 cm under .. så kan man höja några gånger..
14 samma på oxern!
15: Nu är det din tyur .. nu gäller det ! ..Trava runt lite så hästen får känna en smak av banan ..
16:Nu är det din tur - KÖR GÄRNEN!
17: Hur det än går .. klappa hästen och tacka ! <3
jaja .. det vah allt för mig hoppas det går bra :D <3
<3
pusspuss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0