Godis godis godis

Alla mina vänner har tävlat idag på en massa olika ställen. Nu menar jag ridning.
Grattis till er fina placeringar och ni som kämpade på!

Nu sitter jag här och äter godis. Ska snart gå ut och mocka ur transporten då vi körde ner Thistle och Goliat till Cindy och Otto då de ska vaccineras imon om jag fattade det rätt.
Red Zack i paddocken förut. Mest dressyr dvs skänkelvikningar, öppna&sluta i både skritt och trav. Och ännu mer lösgörande.

Sen stod det 4 hinder i paddocken alla hinder på 50-60 cm. Tog ett av dem och bytte galopp över och tränade på att hålla han på ytter då han gärna viker in halsen och bara svänger med bogen.
Men idag satt allt som en smäck och han kunde göra skänkelvikningar i trav och få med sig bakdelen vilket är ett stortframsteg. Ska träna på det ännu mer då jag vill kunna göra det i galopp. Hahah, pressar sig själv.
Men tycker det är kul att man har mål i sin ridning.

Ubbe och Thistle har vilat men Thistle fick motionera i sommarhagen då Otto vallade de 2 nya herrarna. Cindy red jag barbacka i hagen.
Palett red Mamma ut längs sjön och Fanny red Lana. Nu travar hon alldeles själv utan att någon håller i hästen och hon är bara 2½ år!

/jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0