2 augusti

Igår tömkörde jag Ubbe. Thistle vilade. Var antal timmar vi bryggan igår också ;)

Idag ska jag tömköra Ubbe igen. Är inte riktigt hundra på vad jag ska göra med Thistle. Tror jag rider ut och badar lite med han. Får nästan lite dåligt samvete att Ubbe inte får bada men han gjorde det i förrgår så han klarar sig.

Sen ska vi möblera om lite hästar på sommarbeten. Maden-stallet där Otto och Palett står, de ska flytta till Zack och Cindy. Men Zack ska med hem och börja få bort sin tjocka mage + bättre kondition. Och stallet vi stod i ska mammas kompis ha. Det gör ju inte oss något eftersom alla hästar ändå ska med hem.

Så nu får jag en till häst att rida här hemma:) MinZackis.

Så Zack ska jag börja lite försiktigt eftersom inte han har gått speciellt mycket så jag börjar försiktigt och ökar sen på. Och medans Ubbe ändå bara ska skrittas så har jag ju all tid i världen.

Jag och min familj ska säkerligen åka ner till bryggan och bada igen. Hur varmt och gott som helst i vattnet, ska ta med mig en vattenmadrass eller vad det heter. Låg och flöt i Fanny's badring igår då förstår ni hur liten den är? Så nu drar jag med mig något stort.


jag saknar dig fortfarande min älskade finaste häst !
/jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0