25/8

Tränade för Anna Emanuelsson idag. Det gick ovanligt bra.
Men hästarna var i toppform och det var lite mer gymnastik,styrke och lydnads träning idag. Inga stora hinder utan lite mer lagomt.

Zack var riktigt duktig. Snubblade på sig en själv igång och ramlade ner på knä med huvudet mellan benen men ingen skada skedd förutom att han rev upp sina gamla sår på frambenen men inget allvarligt.
Men han hoppade... jag vet inte vad. Han var helt fantastiskt och tog en oxer på 1 m lätt som en plätt!
Bra känsla inför Lördag.

Ubbe var som alltid lite piggare men jag kan kontrollera det nu och har hittat balansen, alltså att det inte ska gå för snabbt eller för långtsamt i både hastighet och stegländ men han skötte sig ypperligt och han var mycket lydigare vilket kändes underbart!

Så sammanfattning idag så var den helt enkelt bäst. Kändes underbart att rida runt på mina ponnys som skötte sig utmärkt.

Fick sen med mig ett Whitaker svettäcke till min söta ponny Ubbe som ägaren inte skulle ha!

Mindre kul var det när Emily skulle lägga en volt med Lilleman som snubblar på sig själv och sen går omkull. Emily fick han över sig men bara på sitt ena ben.
Emily är inte den människan som gråter för mycket när hon får ont/ramlar av men nu visste man att detta kändes.
Men nu har hon tagit det lugnt. Mer om det hoppas vi på att hon skriver på sin blogg. Då jag ska gå och lägga mig nu, lite tidigt för min del men gäller att vända tillbaks dygnet.

Och jag är JÄKLIGT trött!

/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0