Gymnasium val 2011-2012

Jag har börjat fundera på gymnasium och tyckte att jag kunde dela av mina tankar till er.
Jag har bestämt mig att jag inte ska gå på ridgymnasium. Många vill in dit och höga intagningspoäng men det är inte därför jag avstår det. Som en sa till mig;
Du har hästar som hobby/fritid och har kommit långt. Man ska inte behöva gå på ridgymnasium för att lyckas inom ridningen. Bättre att ha en vanlig utbildning utanför hästramarna.
Det var meningar som fick mig att tänka om riktigt ordentligt. Jag har ju ponnysar som kommer gå långt. Nu fallar allt på plats. Storhäst har jag som absolut kommer gå långt. Jag har förfrågor om att rida storhäst åt andra när jag går över på storhäst. Och tro mig, de hästarna kan hoppa.
Så jag är ju egentligen väldigt säker på ridfronten. Och beridare kan man ändå bli, hästskötare med. Och sen vet jag ju inte om jag vill syssla med hästar helt i framtiden.

Var ett tag insnöad på att jag vill ha ett försäljningsstall osv. Och jag sitter fortfarande och undrar men tänker mer och mer på att rida till hästar åt folk som VILL ha hjälp. Annars ska jag ha egna storhästar.

Men övrigt så vill jag gå på ett gymnasium med linjen hotell-servive-matlagning eller liknande. Men vissa av de har väldigt höga intagningspoäng men kan ju alltid försöka. För de har mitt intresse. Eller inredning lockar också en hel del.

Som ni ser så flyger mina tankar åt alla håll men en sak är säker att jag inte ska gå på RIDgymnasium. Ska ha en bra utbildning och jag har ju hästarna vid sidan av och har ju ändå fokus på dem osv. Får helt enkelt se vad framtiden erbjuder. Vet att jag kommer ångra mig tusen gånger om vilken linje jag vill gå på och tänka om helt osv. Men jag behöver inte bestämma mig precis nu.

Och ni som väljer ridgymnasium, bli inte sura över min åsikt. Jag VILL inte gå på ridgymnasium då jag själv tycker det blir alldeles för mycket häst, jag älskar trotsallt hästar men jag VILL ha en bra utbildning som jag senare kan få jobb som osv.

Ni som läser... Ni kanske tycker det är ett väldigt lättval att bara välja. Men ni som ska börja gymnasiet eller går där redan vet hur svårt ett val kan vara för det kan ju avgöra din framtid. Right?

Men jag har helt enkelt ingen koll på vart jag vill gå. Jag sitter och surfar runt på nätet och kollar på gymnasium och linjer osv. Finns flera som har mitt intresse medans andra är liksom; NOWAY(!)
Jag har en bit av Nian på mig att välja mitt val. Så jag återkommer senare iår vad jag har valt och tycker och tänker !

/jenny (förlåt för en massa text men bilder kommer...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0