HEMMA

Haha, hej alla. Nu är det ett LIVE-inlägg. Trodde helt ärligt att jag skulle komma hem imon. Men nej, här sitter jag i min sköna stol framför datan i mitt rum.

Jag har haft otroligt kul i skara. Vi "campa" på Axevalla, nivet travbanan? Vi kollade inte på trav. Det var Western. Eftersom Åsa och co var med så kände de en familj som hade en dotter som tävlade i western. Kan ju berätta att det gick super bra för henne, placering i varje klass. Mer om det kommer i ett enskilt inlägg.

Jag fattade från början inget, varför gör de så? Varför är de så? osv osv. Men lärde mig lite hela tiden. Men vilka komplicerade namn på klasserna?! Ska slå upp de och lägga ut de här för jag minns inte något av namnen.

Var ju på skara-sommarland. JESUS, va kul det var. Detta kommer också i ett enskilt inlägg. Men åkte nästintill allt förutom Go-Cart. De bara slirade och flera sladdade runt och jag kände ba; NEJ. Ingen bra kombination, jag och go-cart, nja.

Badade en massa, åkte "Fritt fall" som den heter där. 56 km i timmen åkte jag, lite tufft så men jädrar vad ont i ryggen man fick...

Men vi åkte hem senare på eftermiddagen idag. Och jag insåg verkligen hur mycket jag saknade mina ponnysar. Ville bara krama om dem. Men somna naturligtvis på vägen hem men när jag kom hem var det bara in med grejerna och stänga av strömmen till hagarna. Sprang till Zack. Han kom som vanligt lite lullandes och ville gosa.
Min tjockishäst, han ska få bort sin mage på mindre än 1 vecka.

Gick vidare till Ubbe. Ni hästmänniskor vet ju hur det känns när ni ropar på hästen och hästen kommer springades till en och bara gosar och puffar en med mulen. Men ni inte hästmänniskor så kan jag ju säga att det är den lyckligaste känslan man kan ha. Ett magiskt band mellan häst och ryttare.
Ubbe kom springandes till mig och vägrade lämna min sida. Men jag red ut Zack med My och Lana. Mycket trav och galopp i ca 30 min.
Gick ut med Ubbe på en promenad då han hade tappat en sko. Hälsade på de andra hästarna. Thistle kom travandes till mig och lukta på mina skor?!
haha. söta ponny.

allt som har hänt, planer osv kommer upp i flera olika inlägg. Har värsta suget i bloggningen så ska ta tag i det nu när det ändå finns.

/jenny(bilder kommer)

Kommentarer
Postat av: Amanda

HAHA XD

2011-08-07 @ 09:36:14
URL: http://ponybruden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0