Solen skiner

Just nu är det riktigt varmt och solen skiner. Så bär nog av till bryggan ett tag senare och chillar lite.
Hästarna får gå lite senare idag och nu ska jag börja sätta igång hästarna lite mer.


Igår red Mysan's kompis Matilda på Zack, Jag på Ubbe, Emily på Goliat och My på Lana. Så vi red ut i ca 20 min. Red så kort för att Zack har ingen super kondis, Ubbe ska sättas igång nu efter de här 4 dagar som han har tatt det lugnt.
Och Lana är som Zack.

Idag ska vi rida ut i ca 30-35 min med lite mer trav. Ingen galopp än då Ubbe ska ta det lugnt. Först imon kan jag galoppera Ubbe. Men ska rida ut själv då han gärna tycker livet leker när vi rider ut med andra.

Thistle red jag i paddocken. Lossade han lite i skritten och han sökte sig ner. Sen hade vi en studs (ca 2,5 m)
Bommen i mitten var högre än de andra 2 som låg på ca 50 och det i mitten låg på 65-70.
Jag ville hitta den där framåt känslan och inte en druttidrutt galopp. Ville hitta flytet och han skulle kunna hoppa av större eller hitta den perfekta avsprångspunkten. Han gjorde det galant, trampade om 1-2 gånger med det var då han blev förlång och jag höll inte emot tillräckligt. Men vi tränar, tränar, tränar!

Nu är Morfar och mamma's syster här och hälsar på. Så måste skynda mig ner nu!

Bilden ur ett bildspel. Komplicerat att förklara.Gör de senare i veckan PROMISE
Det var flera hästar i bildspelet därför står det DE. Så ha förstålese för detta...
/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0