Tävling GFRK

Hoppade Ubbe och Thistle idag, i SPÖREGN.  Nu menar jag verkligen spöregn.

Och innan jag skriver ner resultaten så tänker jag påpeka att jag inte skyller ifrån mig från hur det gick idag. Jag är riktigt jäkla nöjd ändå, för så den banan såg ut så kan jag bara klappa om mina hästar och åka hem med ett leende.

Thistle hoppade jag en LB och en LA.
I LB var jag nolla. Men red inte mot klockan och red inte för en placering men oj vad bra han gick! Detta var även början av tävlingen vilket resulterade ingen vattenbassäng.

I LA så vägrade jag ut mig. Men det låter så illa men det var det inte alls.
Hinder nr 1 var enkel oxer men en gigantisk vattenpöl innan men han hoppar den galant. Hinder nr 2 stannade han på. Jag vet faktiskt inte riktigt varför men vi rullade på igen och klarar oss tills vi kommer till en två kombination (8AB)från utgången "i uppförsbacke" och han satte i handbromsen tidigt. Även där var det vattenpölar och halkigt.
Men jag klappar om min kära söta häst som gjorde en otrolig insats i spöregnet. Det kunde faktiskt inte varit lätt. Men jag är riktigt stolt över honom även om vi bara hade ett hinder kvar efter kombinationen.

Ubbe hoppade jag också en LB och en LA.
I LB fick jag ett nerslag på 2:an. Även där var det blöt och man sjönk ner. Påminner om Nääs paddock innan de fixade den. Man sjönk iaf ner 1 dm extra. Men resten av banan felfritt.
I LA vägra jag ut mig. Även där låter det illa även om det inte alls var illa överhuvudtaget. Allt gick superduper bra tills vi kom till 7:an även denna hoppade man från utgången och han drog i en handbroms precis innan hindret. Tog om det men då drog han bara mot utgången vilket resulterade ett stopp.
Han har ju sina konstigheter att dra mot utgången så det är bara att traggla men han hoppade kanon och jag skyller inget på mina hästar.

För dagens väder var katastrofalt. Imon skulle det bli finare men idag spöregnade det hela tiden, varenda sekund. Framhoppningen var som en gigantisk lerpöl. En massa kladdigt och plaskigt. Hindrena hade sjunkt ner en massa så ni fattar ju vad moder natur gjorde idag?!

Men nu tar vi nya tag. Emily ska ju hoppa Thistle på Nääs så han kommer tycka det är skit kul att rejsa runt på en LC och en LB.
Och jag sitter här med ett leende och tänker att mina hästar är grymma för så är det faktiskt. Mer en halva startfältet vägrade ut sig idag i spöregnet så det var inte bara vi. Det var himmelen som öppnade sig och det slutade aldrig regna. Bajs vad tråkigt säger jag bara för hästarna var verkligen i toppform idag.

Aja, kärlek till hästarna !

/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0