Allt klappat och klart

Red somsagt Otto imorse. Gick bort och red Zack. Började att rida i paddocken. Väldigt mycket lydnad och tempoväxlingar. Jobbade också med en hel del bommar på backen plus galoppombyten. Han gjorde detta galant och jag avslutade ridpasset när det gick som bäst. Galopperade och travade sen på vägen med min syster. Sen fick även hon skritta av Zack medans hennes kompis skrittade av Lana.
Då passade jag på att rida ut Cindy. Red henne barbacka och jag trodde verkligen att hon skulle vara heelt galen men hon var riktigt lugn och steppade knappt något.

Kom hem och sprang in och fixade lite innan jag gick ut i kylan. Red ut Ubbe och han var jättefin och han har nog aldrig vart så jäkla lätt i handen. Självklart är han lätt i handen men nu var han extremt lätt. Han fick gå i en friform i skritten och lite lägre i traven. Men i galoppen ville jag att han skulle jobba på bra och han gjorde detta alldeles utmärkt.

Så hästarna var riktigt fina och fräscha. SKÖNT!

Nu blir det film time men innan det måste jag lägga in alla mina kläder som har blivit tvättade...
/jenny

Kommentarer
Postat av: Sara Jonasson

Hej! Tycker både du och jkely är grymt duktiga! Superbra med dina tips jag ska börja träna mkt mer med bommar med min ponny sen jag inspirerats av dina inlägg!

Har du eget stall på gården? Skulle vara kul att se bilder på det! Och även Kellys (om hon har?).

Skulle även vilja läsa mer om dina hästar plus bilder (och kanske filmer?) på det! Ålder, stam, meriter, hur länge du haft dom osv! :)

2011-12-05 @ 17:16:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0