Blåser alltför mycket

Åkte aldrig till Gunnar idag. Det blåste helt enkelt för mycket.
Men jag red ett pass i paddocken med Ubbe, det blåser inte alls lika mycket där då träden stoppar en heldel.
Mycket styrke och lydningsövningar blev det.
Han var ju ganska explosiv, vilket jag förväntade mig. Men sen vilade han grymt bra på steget och tog de småhindrerna (50cm) hur lugnt som helst och hade ingen tedens till att dra mot på det. Jag avslutade ridpasset där och jag är riktigt nöjd över han idag!

Otto galopperade jag ut i ösregnet. Var inte ute länge, men minst 20 min. Men red väldigt intensivt UTAN att kräva för mycket då han blir lite för grinig. Men idag kom vi överens riktigt bra och han bockade ingenting!!
Stolt över lillkillen!

Mockade,spånade,vatten och mat är fixat. Hästarna är inne men ska gå bort snart och ta in de andra 3. Ska uppdatera mer senare.

5a i LA, Lerk
/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0