Cindy

e.okänd
ue.okänd
u.okänd
 

Cindy är en korsningsponny född 1999. Isabellfärgad häst med vit/silvrig man. (136,5, C-ponny) Ingen vet något om henne vilket är synd då hon är väldigt speciell ponny men hon har en otroligt bra kapacitet.
Hon är väldigt speciell som sagt och mycketmycket het både tävlingar och hemma. Men på tävlingar lugnare hon ner sig lite och hon vet vad hon ska göra.

Vi köpte Cindy när min c-ponny blev skadad och Zack var såpass ung och jag hade därmed ingen häst att rida. Så utan att provrida och endast att prata med ägaren plus se filmer så åkte vi till Arboga där vi träffade ägaren och tog hem henne. Jag visste redan från början vilken utmaning jag tog och jag har inte ångrat mig att vi köpte henne.

Innan vi köpte henne så har hon en hemsk bakgrund. Hos förrförra ägaren blev hon misshandlad och tror det är en bidragande orsak till att hon är så rädd och försiktig av sig. Men den förra ägaren, Bea gjorde ett riktigt bra jobb medd Cindy då hon knappt gick att hantera då hon var för rädd. Bea och Cindy tävlade upp till LD-LC men tränade på MSV nivå.

Jag och Cindy har nu hoppat upp till LA med 1 nedslag vilket var mitt fel! Vi tränar sällan i grupp då hon blir alldeles för stressad så vi håller hos här hemma i paddocken och tränar. Hon har blivit mycket bättre men det är mycket jobb kvar. Väldigt mycket dressyrjobb kvar men de kommer med tiden. Jag har nu haft Cindy sen 2008-9!


En av våra första tävlingar tillsammans. Kom 2a i LC.

CR. Våran första 'tävling' 2011. Nollade både 80 och 90 cm.

GP-ponny kval. LB!

Vinst (2011) LC+5

En häst med framtiden framför sig.
/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0