Hej läsare

Förlåt för den urdåliga uppdateringen men ska försöka dra allt som har hänt det senaste.

Igår åkte vi till Martinsen, då jag skulle rida Otto för Karin. Jag har alltid varit lite tveksam mot Otto då han har kickat så jäkla mycket HELA tiden när man fattar galopp, och iochmed det så har man aldrig kommit riktigt hundra på hindrerna.
Men tack vare Karin som har hjälpt mig så har vi kommit fram till VARFÖR han har kickat som han har kickat - han är otroligt känslig och blev irriterad på min skänkel. Jag får endast hålla om lite försiktigt eftersom han är i sin period 'vet själv,kan bäst'
Och igår hoppade han som en gud, övningar han aldrig gjort i hela sitt liv gör han klockrent och han hoppade så otroligt fint. Ryggen,scoop, avstampet mm. Då fick jag den där känslan, att vi kan. Vi kan verkligen jobba oss uppåt. Igår bevisade han vilken talang han besitter. Vi tog ett räcke på 110 utan problem med så grymt mycket marginal. Måste filma det för att ni ska kunna förstå, men jag fick verkligen den kicken att - NU KÖR VI.
Så jag är riktigtriktigt nöjd över gårdagen.

_____________
Åkte till Amanda (http://amandaliljevall.blogg.se) igårkväll och var med henne. Chillade lite och träffadae roligt folk. Somnade vid halv 6 på morgonen!! Men åkte hem vid halv 4 och bytte om och gick ut och fixade Palett. För idag åkte vi till Martinsen för ännu en träning. Idag var det mer banhoppning och Palett var riktigt taggad.
Även den här hästen visade vad hon gick för och hoppade så otroligt bra. Vilken känsla man får säger jag bara!

Imon ska vi kanske dit med Otto och Thistle-banhoppning. Men innan det SKA jag rida ut Ubbe på en långtur, innan vi drar iväg vid lunchtiden. När jag kommer hem rider jag Zack och Cindy!


/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0