Ingen ork

Haha, jag har verkligen ingen ork till bloggen men jag försöker så gott jag kan.
Skolan tickade på som vanligt. Träffade min fina vän Amanda som kom till Alingsås så pratade lite med henne innan jag gick till skolan. Världens bästa Jocke kom och mötte mig så jag slapp komma 'sent' själv till trä-slöjden. Visserligen så var det inte mycket men inte kul att komma 10 minuter sent iaf.

Fick sluta två men hade ingen buss att ta så hängde runt med snälla Jocke och grymma Bessou. Skönt att ha goakillar runt sig, lite variation - BTW Jocke har lovat mig att han ska rida häst någon gång nu så jag LOVAR att bilder+film kommer upp ;)

Men Jocke och Bessou skulle träna så då gick jag till den andra slöjd-gruppen som inte hade slutat så pratade med Anna och Siri!
Sen var jag också i stan med Anna.

När jag kom hem gick jag direkt till det lilla stallet. Red Zack i paddocken. Ingen super seriös ridning utan lite mer roligt och bara ha kul istället. Red över lite bommar och man skulle kunna tro att han inte hade hoppat på flera månader - jäklar vad han drog och han hoppade hur högt som helst över dem. Men han gick annars riktigt fint, red ut han en liten stund efter jag ridit i paddocken.

Cindy longerade jag. Tror aldrig hon har vart så lydig och LUGN på riktigt länge. Hon gjorde alla övergångar, halter mm klockrent.

Ubbe gosade jag i säkert 20 minuter innan jag red ut han. Lite godis och trick. Red han i hagen och sen även på vägen. Red bara i grimma och han lyssnade på minsta lilla rörelsen och han fick lite godis innan jag fodrade hästarna till kvällen!

Mycket text men det hände mycket idag och det var skönt att ha idrott som första lektion och bara lägga i en extra växel i fotbollen som vi spelade idag. Skönt att springa av sig alla sina tankar.


Klara Brodal på sista bilden, charmig brud!
Lite blandade Web-bilder - både egopic och goa vänner!
/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0