Inget stall ..

hejhej , ida blev det inget stall för mig , då jag mår heltpisskasst.. hatar att vara ifrån min ponny , då det känns som om hon tror jag ''glömmer'' henne .. men det gör jag verkligen INTE , tänker på henne stup i kvarten känns det som?
Satt här om dagen och tänkte på vad otroligt mycket rojsan har utväcklats här hos mig?

-Rojsan kunde inte gå på tygeln och hade det jätte tufft i början..
=Nu kan hon lätt och smidigt gå på tygeln och vi jobbar med att stärka hennes muskler(Fast även om hon är världens bästa så har alla tjejer sina dagar ^^)
-Rojsan kunde inte galloppera och fyrtacktade hela tiden när vi skulle korta eller minska på farten.
=Nu fyrtacktar hon sällan , men vi jobbar fortfarande på't , då det är hennes STÖRSTA problem!
-Rojsan drog alltid miot hindren innan utan att ha någon som helst respekt och rev ibland ..
=Nu tacktserar hon och vi river sällan , (Men såååklart river vi , det gör alla , det är på det sättet man lär sig!)
-Rojsan kunde ibland bara få för sig att ställa sig rakt upp..
=Nu har hon lungnat sig , och vet att man inte kommer undan genom att fly ..
-Rojsan kunde inte galloppombyten ..
=Nu kan rojsan nätt och jämt byta .. men då jag kan slänga mig för mycket ibland , är det inte så lätt fö lilla flickan ;).
-Rojsan visste inte hur man åt godis(Troligtvis för hon aldrig fått!)
=Nu får hon godis varje dag , och hon är proffs ;)))
-Rojsan kunde inte krafsa hovarna..
=Nu när man såklart kraffsar hovarna varje dag vet hon vad som gäller ..

-ROJSAN KUNDE INTE ÅKA TRANSPORT!
=Nu ÅKER VI PÅ TÄVLINGAR UTAN NÅGRA PROBLEM!!!!!( Dock kan hon bara stå brätt :/ .. Men vi ska fortsätta träna !!)
-Rojsan kunde inte stå själv inne i ett stall ...
=Nu kan hon stå lungt och sova .. (då jag ofta är själv i ponny delen när jag gör i ording ;)
-Rojsan kunde inte stå sti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0