Kantjes Urbion

e. Kantjes Ronaldo RNF
ue. Anydale Nico He stb
u. Pepijn Stb

Ubbe är född 2001 och är alltså 10 år iår. (146.5, D-ponny) En fux, men jag tycker han har de flesta färgerna i en. Han är én New Forest men en smäckrare variant. Han har en hel del meriter bak i tiden. B.la vinst i 7 års championaten, tävlat upp till msvb+5 mm.
Men ägaren blev för gammal och han skickades iväg till en rutinerad ryttare men de två passade inte ihop... Min kompis fick rida honom och tillsammans fick de vinster upp till LB. Men av olika orsaker så fick jag rida Ubbe och nu tillsammans har vi startat MSVB (120) felfria och en andra plats.

Ubbe är en väldigt personlig häst men med en enorm och galet bra kapacitet. Han har förändrats väldigt mycket och är nu lugn och avslappnad även när han inte rids. Taggar till i hoppningen och hoppar med bra marginal. Sällan vi kommer hem utan rosett.

Jag och Ubbe började redan från marken. Mycket tålamod och kärlek var det. Man måste bli vän med han från början innan du hoppar upp på hans rygg. Det är endast jag som har fått han så lugn och iochmed detta så har vi kommit varann så mycket närmare att vi hjälper varandra istället för att motarbeta allt. Super snäll i all hantering!

Meningen var från allra första början att jag skulle rida han till försäljning och tävla upp han i klasserna. Men vi har gett varann tid han och jag och det är först nu som allt rullar på som det ska och 2012 ska vi vara med i eliten för min klubb, Nääs.

Jag började rida han slutet av November 2010 och har nu haft han i lite mer än ett år.

Amanda (ägaren) och Ubbe på Ungponny SM - segrare!

Hindret ligger på 125!!

Jag & Ubbe nedan.

LA-debut och vinst. (Maj 2011)

Nollade LA och kom 5a.

Film från i sommras. Småhoppar lite i paddocken.

Grymma häst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0