Lite om dagen

Försov mig som ni säkert har fattat. Men nu har jag lagt en klocka på andra sidan rummet och hoppas att tonen är tillräckligt hög för att jag ska höra den nu ;)

Slutade en ganska konstig tid idag så fick vara i stan en stund. Joakim mötte upp mig så vi snackade och degade runt. Tog 4a bussen hem så kom hem vid halv 5. Bytte om och red Palett.Ubbe och Otto. Palett och Ubbe fick varsitt trimpass i paddocken medans Otto fick ridas ut.

Både Palett och Ubbe fick ett lösgörande pass + konditonspass. I skritten och traven gjorde flera volter, öppna, sluta, skänkelvikningar, använde två bommar på böjt spår mm. Allt som har med lösgörande att göra.
Jobbade väldigt mycket med galoppen. Använde bommarna och gjorde korta-långa-snäva osv svängar till bommarna. Förvänd galopp för att stärka hästen och för att förbättra balansen. Travarbetet gjorde jag också i galoppen.
Så ett ganska hårt pass!

Palett:
Ville få henne mjukare i korset samt mer avslappnad i trav och galopp.
Detta gick riktigt bra och hon mjuknade upp ganska snabbt och hade en ärlig framåtbjudning. Alltid viktigt att ha en ärlig framåtbjudning - annars funkar inget alls.
Är otroligt nöjd över detta passet.

Ubbe:
Jobba av all hans energi som han har samlat på sig och reglera galoppen ännu mer än vanligt.
Han var väldigt sprinig i början och körde upp huvudet för att komma iväg. Kände att det blev för mycket för min del att hålla koll på huvud,galopp.tryck,fart och längd så hämtade en hjälptygel och red med den en stund. Denna var behövlig och han slappnade av väldigt mycket mer så jag tog av den och han gick som en klocka.
Den förvända galoppen satt som en smäck och hans energi var som normal igen. Alltså INTE explosiv ;)

Otto red jag ut barbacka på. Han traskade på och filosoferade lite. Zack och Cindy vilade!

/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0