Skitsnack, nej peppa varandra istället!

Detta jag ska skriva nu är bara ridsporten jag snackar om. Inte utanför. Så jag fokuserar BARA på ridsporten!

Är det bara jag eller är det fler som har tänkt på att det är såå många som snackar skit bakom ens rygg i hästvärlden?
Det kan gå från småbarn upp till ponnymorsor. Jag har vart med i alla stadien och har fått skit slängt på mig gång på gång. Man tror verkligen att man har en vän men sen får man reda av en annan vän att den s.k vännen har snackat skit om mig - vem ska man tro på?

Jag vill helst i såna lägen prata med båda två face to face, då jag ser om de ljuger. Man vet aldrig om de är ärliga på sms eller i telefon. Sen kommer det alltid spridas rykten efter rykten om dig, bra eller dåliga. Men det är endast en själv som vet vad som är sant.
Men jag blir så otroligt trött på folk som snackar skit om en och sen är med den? Jag kan med handen på hjärtat säga - JA, jag har snackat om folk men det var ett bra tag sen. Månader,år?

Ingen ska stå upp för skitsnack eller få skit slängt på sig. Vissa folk är väldigt självgoda och har grymt bra självförtroende så de där äckliga,fula,elaka orden bara rinner av en.
Men sen finns de andra som inte kan sluta tänka på orden som sägs, de skaver i huvudet och gråten kommer ikapp. Bara för att de inte har det bästa självförtroendet så ska man verkligen inte hacka ner på någon annan.

Man som person som är medveten om att man snackar om någon sjunker enormt mycket i andras ögon, folk som har snackat för mycket är jag idagsläget inte vän med. Jag har bara bra vänner runt om mig. Som vill mitt bästa och som blir glada för framgångarna jag får. Sen självklart finns det de som blir lite småsura över att jag just nollade den LA osv.

Men att snacka om det senare tycker inte är OK. Låt mig göra mina misstag, låt mig göra fel beslut - det drabbar bara mig. Sen tar jag den smällen och jag har tur att jag inte bryr mig om skitsnack -som handlar om mig. Jag skrattar åt dem som sprider det. Men folk som snackar om andra när jag är med blir jag bara ledsen över, folk som har litat på den här tjejen eller killen, de snackar om en. Dygnet runt.

Detta är inte okej, och i hästvärlden märker man detta väldigt väl. Den ena bråkar med andra och den andra jämför vilken av sina hästar som är bäst med den tredje. Vad händer egentligen? Sporten är tuff och man får ta de smällar som följer men försök att få snacket att sluta.
Atmosfären blir så mycket bättre. Så tänk på vad ni säger innan ni öppnar eran mun!

Har säkerligen glömt en massa men detta är det som cirkulerar i huvudet!

/jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0