Träning

Inget av mina tidsinställda kom upp idag ju!?!
Jag kommer inte heller ihåg hur många rosetter jag har eller så det får helt enkelt vänta.

Tränade endast Palett idag då Ubbe hade alldeles för lösa skor efter regnet och leran som kom uppkom. Men herregud vad bra Palett gick idag.

Lite seg i framridningen och tog inte min skänkel när vi gjorde skänkelvikningar. Men efter en stund när jag gjorde en ordentlig ökning blev hon mycket bättre i handen och hon tog min minsta rörelse och gjorde det perfekt.
Travhoppade en oxer och Palett gjorde det otroligt smidigt och bra.
Vidare till en linje med bock-räcke-2studs-räcke-bock.
Ett galoppsprång från räcket till studsen som var två kryss. Även detta gjorde hon extremt bra.
Sen en 4kombination. räcke-oxer-oxer-räcke. Två galoppsprång från räcke till oxer. Ett galoppsprång från oxer till oxer och slutligen två galoppsprång från oxer till räcke.
Hängde ni med??

Men allt det här gjorde hon super bra och backade av och hoppade med otrolig marginal över alla hinder. Hoppade en bana slutet, lite lagom. Serierna låg på 90-1m. Och sen den oxer på 135(?) som hon hoppade lätt över men jäklar vilket tryck hon hade. Hoppade med mycket luft mellan sig själv och hindret. Helt sjukt hur bra vi kom på de. Så för övrigt gick träningen bra.

Fick lite tips av Anna att massera och linimenta Palett efter hårdapass plus träning/tävling. Då hon hoppade med så mycket rygg och vänder som ett gångjärn. Alltså med en väldigt bra teknik. Så det gjorde jag direkt när jag kom hem. Väntade tills linimentet hade torkat då jag inte vill lägga på något på ryggen då det kan brännas i ryggen om det blir för varmt=inte bra!


Sista träningen för Anna iår och jag avslutade den riktigt bra med Palett. Nu återstår en träning kvar för Emma sen så är det varken träning eller tävling förren nästa år!
/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0