Trim-pass

Åkte somsagt till Martinsen och red i deras manege. Otto skötte sig grymt bra i både skritt och trav men när vi skulle galoppera var han mer i luften än på marken. Kickade,kickade och kickade.
Men istället för att göra 464346 halter och börja om red jag fram,fram och fram. Visserligen fick jag känna på några riktigt extrema luftsprång men jag satt kvar.  Gjorde öppna, slutor och påbörjan till skänkelvikningar.

Jobbade med en liten bom som låg på kortsidan och gjorde mycket serpentiner och avbrott. Mest för lydnad. Gjorde en hel del tempoväxlingar och han skulle gå fram för skänkeln med bra tryck i traven för att sen lugnt sakta av till skritt. Galoppfattningarna satt som en smäck men det var när jag ökade galoppen kickarna kom fram. Men efter 10 min galopp så släppte det.

Fanns lite hinder framme såsom studs,oxer och ett räcke. Hoppade endast räcke och jäklar vad han hoppade. Rena turen att han har man annars hade jag flygit av. Han använde ryggen så väl och jobbade otroligt runt. Tog räcket från båda hållen. Lång anridning och sen lite mer ursväng. Han gjorde detta jätte bra och kickade inget mer överhuvudtaget.

Så det var skönt att rida igenom han från topp till tå!

/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0