Visste ni...

att idag så var det rättegång för mordet på ett gammalt par utanför Alingsås dvs Långared?
Iaf så ligger våran skola precis bredvid Tingsrätten här i Alingsås, bara en väg emellan.
Men jag och några kompisar drog dit och var med på rättegången. Otroligt mycket press var där, filmade, tog kort och intervjuade. Kom med på både bild och film (??)

Jag såg en av de två som är misstänkta för mordet. Han såg så jäkla oskyldig ut men NEJ jag tycker inte synd om han, han kan ju faktiskt ha mördat någon!! Och han förstod ingen svenska - tur var väl det. Han är alltså utländsk och kan ingen svenska.

Anklageserna var b.la mord,rån och grov misshandel MM. Det var en tolk som fick översätta allt till den misstänkta. Försvarsadvokaten sa att den misstänkta inte var skyldig och han inte hade begått mordet.

Vi fick inte veta mycket mer då de 'Stängde dörrarna' Dvs att alla press och andra människor ink jag och mina kompisar fick gå ut ur rummet så de fick förhandla mellan varandra. Straff mm.

Väldigt lärorikt och jag blev så peppad att bli polis/väktare så ni har verkligen ingenaning. Advokat är också något jag önskar, dock ingen försvarsadvokat. Kan inte tänka mig att sitta där och skydda någon som jag VET är skyldig - nejnej.

Men framtiden kan ändras. Men just nu är hästarna NR. 1 och sen får vi väl se hur det blir.
/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0