Läässss (A)

Hejhej :D
Nu ska jag vara lite "wannabe" Jenny ;) , och skriva om mina söta ponnys (A) <3
Sharon är en röd brun skäck, som är en blandnings ras imp från Holland. Hon är född 1997 (14) , och älskar att hoppa. Hon står uppstallad på en av LERK's stall och har bott där i ca 2,5 år och har trivts jätte bra där.
På vintern älskar hon att gallopera i den höga snön , + att rulla sig i den, men varje gång vi ska längre bort en skogen hon ser från hagen blir hon ALLTID lika förvånad över att det finns snö där med ;). Eftersom att gran är rätt populärt på vintern för henne , brukar vi slänga in en "mini" gran in i hagen.. den brukar oftast ta slut på ca 1 dag (Y)
På sommaren är det bästa hon vet när vi lämnar henne på grönbetet! Hon äter NON STOPP , och det roligaste av allt är att det minsan inte  räcker med all gräs i sommar hagen , hon ska minnsan smaka lite här och där på väg upp till stallet!
En annan sak som hon verkligen älskar är att vara ute på tirengen !
På sommaren är också tävlingsesången , så det blir att vi åker på många tävlingar tillsamans. Hon är en dröm att ha med på tävlingar , och står alltid lika lugnt i transporten. Men dock är det inte lika kul att gå på transporten när vi ska lasta till tävlingen. På meetings är hon nästan som lugnast .. nästan lugnare en när vi är hemma :O
Hennes favorit godis  är Äpple eller morot, iland kan hon bli lite för ivrig med att äta det .. och kan tom trycka i sig en hel morot på en gång !
Hon älskar också att bada och kan plaska runt i vattnet jätte länge.
Det värsta minnet med henne var en gång denna sommaren :
Det var jag , natta och fanny som red på grus vägarna på kvällen. vi skulle galloppera upp för en liten kulle .. fanny klarade sig galant .. sedan kom jag .. sharons fötter försvann under magen .. ramlade framför henne. Hon var ganska snabbt uppe på benen, men då såg hon mig ligga på marken ... framför henne ... hon hoppade över mig? :O
Jag var snabb upp på benen ... men det ända jag tänkte på var att natta var några meter bort och hade inte sätt händelen .. att hon kunde komma när som hälst .. i full gallopp...
Vi hittade inte Sharon i skogen , och jag fick genast PANIK! Hur kan man inte "hitta" en häst?
Vi gick omkring ,ropade och grät i kanske över en halv timme ... tills vi då fick ett sammtal från stallet och att vi skulle SKYNDA oss dit!
Mitt hjärta klappade i 120.. aldrig varit så rädd.. sharon hade lite skrap sår på knäna .. men när hon sedan vänder sig om ser jag att en flik över vänstra ögat sitter LÖST... springer fram till henne .. ochj gråter ...
-Allt är mitt fel...
Docktorn kom sedan och allt blev sedan bra ...
Mitt bästa minne med Sharon är när jag en gång red ute på en äng mitt i sommaren, vi galloperade i det höga gräset .. barbacka ... utan skor .. utan hjälm .. jag kunde känna hur gräset killades mot fötterna och hur vinden fångade håret, blunda och bara känna sig fri. <3
Älskar dig ! <3
Prinsen är en halv korsning på Arab och Haflinger, som är imp från Holland. Han är brun men blir rödare brun på sommaren. Han är född 1999 (11) som bor på LERK's stall och är granne med Sharon(bästisar). Vi har ägt honom i ca 2,5 år och han har alltid varit lika go att ha och göra med.
På vintern älskar att både gallopera och busa i snön .. men nästan bäst att tolka! Första gången vi tolkade han hade vi bara tömmkört han några få gånger innan, men han sprang glatt och bockade nån gång ibland.
Som Sharon älskar han också gran , och betsämer MÄST i hagen , och ska alltid få mäst gran ;) valack ?
På sommaren är Terengen nr 1 på listan och han hoppar också som bäst på terengen! Nr 2 på topplistan är såklart sommar betet (Y) och han äter sig gärna lite fööörrr tjock ibland . Det är också alltid han som får do andra valackarna att busa och bocka .. varesig dom vill eller inte. Jag har inte tävlat han så mycket .. men dom gångerna jag gjort det har han  varit jätte go , och ställer alltid upp till 110 % !
Mitt värsta "minne" med prinsen var nog när jag hopptränade för Sten för inte så länge sedan.
Kommer tyvärr inte ihåg så mycket men det jag sätt på filmen är att vi kommer på en oxer som kanske låg på 90 cm?
Ilf han kommer lite långt igrån och får bakbommen imällan frambenen och ramlar på bommen.
Jag flyger fram för honom och slår till huvudet.. och ja ..
Det värsta var att han verkligen LÅG på bommen med bogen :/
Mitt bästa minne med Prinsen .. är vell från i sommras när vi var ute i skogen .. barbacka ;)
Han såg en fin gräs tuva .. och den skulle han såklart smaka på (A)
Och vipps så satt jag på marken.. hans hundvalps ögon kom fram .. det såg änna ut som om han frågade varför jag satt där?
Men sedan kom han fram och pussade mig :')
Beebiissss (A)
Älskar dig ! <3
//Kelly ! <3

Kommentarer
Postat av: Fanny den bästa såklart !! <3

Kelly när du gick omkull så var det ett recke inte en oxer ;)<3

2011-02-16 @ 20:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0