Svar

Anonym om HÄLP?!: skriv det ni är bra på och era dåliga sidor i ridningen och det som är bättre när ni rider. :) ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ Det som är det dåliga i min ridning, eller hur jag rider... är nog mest att jag måste verkligen lita på min häst till 100% och låta han gå själv. Jag får absolut inte börja ta, ta, ta och sen kommer vi nära och hästen lyssnar men klarar inte av att hoppa så när jag hoppar de större hindrerna. Asså... Jag tar alldeles för mycket och lättar aldrig förren vi är över hindret, men mina hästar markerar om jag blir för hård i handen och om jag börja ta osv. De stannar. Och själv tycker jag det är bra att de gör så för då kan jag rätta till de snabbt och så att det inte blir värre konsekvenser på de. Men nu idags läget så tar jag inte något i hästarna, bestämmer farten men när jag väl svänger upp mot hindret lägger jag ner handen, håller stödet och så sköter hästen sitt. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Det som är bättre i min ridning är nog... jag har en väldigt mjuk hand när det gäller hästar. Visst jag rycker tag lite om hästen testar mig osv, men övrigt så håller jag stilla handen, bestämmer farten och styr osv. Och det är ett MÅSTE när man rider heta hästar. Sätt de som har heta hästar som bara drar, drar och drar. Och de vet inte vad som är fel, oftast är det ju för att man är hård i handen, säger inte heller att jag är proffs på se på sånt oså de kan ju va något på hästen som gör ont osv... ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ långt inlägg, ska sluta skriva nu, /jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0