Hästar :D

Hejhej .. kom på att jag kunde säga vilka hästar jag har ritit /rider :D


Gray Lady Var ett gammalt skimmel sto som min syster hade på foder ett tag .. jag brukade rida henne lite då och då , hon var väldigt snäll och ville inget annat en att få det bra för ryttaren!
Efter kanske 2 år med oss blev vi tvungna att göra det svåra beslutet och avliva henne pga att hon hade dåliga fötter .. det gick tyvärr inte att dädda .
R.I.P


Fanny var en ful söt ponny som var ett riktigt "busstroll" och var allmänt isstadig , ville inte gå in i paddocken och inte heller fatta galopp .. jag var nästan lite rädd för henne  i början. Jag minns det som igr .. min första tävling med henne .. det var div 2 .. jag hade med mig en lektions ponny, och på själva tävlingsplatsen bestämmdes det att jag skulle rida denna söta hästen , det gick galant och vi fick bara 4 fel !
Jag skulle tillslut välja imällan att anntingen lämna tbx henne eller köpa henne .. Jag kunde inte riktigt bestämma mig . Hon och jag hade gått igenom MKT tsm både gott och ont , men nu började jag känna henne .. men dock hade jag inte slutat växa och jag hadde bara 2 år kvar på B-ponny ..
Hon lämnades då tbx .. men jag träffade henne nästan varje g jag var i stallet.


Gizmo - eller som vi brukade kalla henne Gizzan , var när jag fick henne en väldigt osäker ponny som saknade kärlek och omsorg. Denna hästen litade bara på mig och ingen annan lyckades riktigt komma åt henne.
Dom tävlingarna som jag hann göra med henne kom jag ALLTID plaserad med !
Hon ville inget annat en väl , och hoppade glatt varje gång.
När jag tillslut övertalat min mamma om att köpa denna ostadiga hästen hände ngt som jag än idag gråter över ..
Mamma ringde ägaren och "kollade" om det frf var så att vi skulle köpa henne för ett pris .. ägaren höjde priset , och DÅ bestämmde mamma sig för att INTE köpa hästen .. hon var inte värda dom pengarna .. själv tycker jag att hon är värd alla pengar i världen..
Älskar denna hästen och tycker att det  var synd att vi skulle gå skiljda vägar :'(


Rosette var en speciel ponny (D-ponny) som min syster ägde.. ville helst vara för sig själv i boxen .. kunnde få lite fnatt då och då .. jag kommer i håg dom första gångerna jag skulle rida på henne .. HAHHA kunnde inte gallopera själv bara för att jag inte kunde sitta i hennes galopp ^^
Ungefär efter 2 år märkte vi ngt annorlunda i henne ..
hon älskade att hoppa på träningar .. men knäna räckte inte till på tävlingarna..
vi fick välja mellan att låta henne få mista livet eller ha kvar henne .. fast att hon hade ont ..
Vi gjorde det bästa för henne ..
R.I.P lilla Prinsessa .. <3


Sharon Är min för nuvarande lilla hopp och tävlings ponny som jag delat många minnen med :)
Det bästa hon vet är att hoppa och att få mat xd
Hennes dåliga sida är innom dressyren som vi fått jobba STEN hårt med .. och faktist lyckats (Y)
Nu står jag här med henne och måste tyvärr lämna tbx henne för min läng :/
Älskar dig ! <3


Prinsen är faktist den enda valack vi haft i våran familj , och är verkligen en valcak ;)
En gående bulldoser .. putter ner allt i sin väg .. men av ren kärlek .. vet inte riktigt varför .. men om han är rädd .. så är han RÄDD och bara springr för glatta livet ;)
Jag har precis börjat rida denna buse , och han är en roktig stjärna i hoppningen och hoppar alltid i alla lägen .. långt ifrån eller I hinder xD.
Han är inte riktigt grund bildad i dressyren och vi jobbar med det .. svår och setl är bara några ord .. men när man kan han går han super (Y)
Detta året ska jag börja tävla detta hjärta .. pga  att min syster tappat intresse :(
Men jag hoppas att det går bra .. för oss ;)
Älskar dug lille Prinsen <3


Saara var våran lilla tjocka shettis .. som vi både körde och red ;)
Hon var till och med så tjock att vi en dag beslöt oss föra att kalla henne köttbullen (Y)
Hon älskade gräs och var nog en av dom snällaste hästarna jag kännt :D
Kommer inte ihåg mkt mera .. tyvärr :/

Jaja det var lite om dom
Pusshej <3

//kelly <3

Kommentarer
Postat av: matilda

Hej! undrar om du vet om¨Gray Lady varit ridskolehäst och vars hon kom ifrån från. Hade nämligen en favorit för massor av år sedan som hette så och det hade varit kul att veta vad som hände med henne! msv Matildaaa

2012-04-04 @ 02:39:08
URL: http://farrixmo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0