25 juli 2011

Jag är jätte sugen på att göra om bloggen en massa. Men vet inte riktigt om jag orkar, headern blir iaf klar.

Vi har nu lämnat hästbussen till Martinsen och vi fick lov att låna den flera andra gånger när vi behöver den och när de inte behöver den vilket är super :)
Jag har ridit Cindy, Mona och Zack idag.

Cindy - red barbacka i hagen och fokus på att hon skulle ställas in och göra öppna och sluta ink bak- framdelsvändningar. Gick super bra och hon hade bra galopp i höger som hon vanligtvis har svårt i. Hon springer fortfarande en del men hon kommer alltid vara sån men hon har blivit mycket bättre i markarbetet.

Mona - fokus på galoppfattningar och avbrytningar. Och i början var riktigt seg och lyssnade inte alls men lät henne galoppera på i full fart en gång och sen var hon jätte samarbetsam.
Galopp-skritt halt-galopp trav-skritt trav-galopp osv.
Hon lyssnade alldeles perfekt och känns att vi kan klara varenda dressyrtävlingar nu. Skänkelvikningar i galopp på tygel ? ABSOLUT klara hon det.

Zack - fokus på rida fram han. Han skulle inte gå i sitt bekväma tempo antingen lite mer på eller arbeta på kortare steg osv. Han gick så fint och i galoppen bytte han så fort jag svängde till rätt galopp. Nöjde mig där.

De här hemma fick en promenad. De fick äta en massa gräs på andra sidan stenmuren och de verkade uppskatta de och de fick gå en promenad från hagen hem till oss.


/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0