Allt klart

Nu har jag ridit Twixy i hagen.paddocken och en sväng ute. Varför jag red i paddocken och hagen var för att jag var ensam hemma med Fanny så gick anpassa ridningen för henne och sen fick hon rida med ut när jag skrittade ut Twixan.

Ubbe fick ett riktigt hårt dressyr pass. Det gick överförväntan och han slappnade av och flyttade för skänkeln både i skritt och trav på tygel. Vilket är ett STORT framsteg för hansjälv och mig.
I galoppen var fokuset på att få han lugn och reglerbar hals och nacke. Han skulle kunna ha lång hals och sen korta upp lite och gå på tygel och sen under tygel igen.
Formen är väldigt viktigt för hans del då han har haft världens största underhals som nu snart är borta och han trivs bra när han får slappna av och inte bry sig om allt runomkring.

Emily och Mi tog hästarna på sommarbetet och Emily red Thistle väldigt bra enligt Mi och Mi var väldigt stolt över att får skritta av Thistle. (Mi kan rida men håller sig på de mindre hetare hästar)


En bild från i våras, eller ja, efter all snö hade gått och dött.
Hoppar så snett för att jag hoppade fram om någon hade tänkt att påpeka de.
/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0