Dagen lite snabbt

Klockan är nu tio över elva när jag skriver detta :)
Tränade Ubbe för Emma idag. Han kändes super fin och jag måste använda mina ben mer än förut. Förut styrde man bara mot hindret och fick hålla emot - åka häst
Nu får jag hålla om med benen, ha ett bra stöd i handen så hoppar hästen mer än bäst - rida häst.

JÄDRAR vad han hoppade idag. Vi började lite lugnt och verkligen jobbade igenom honom och fick en massa bra tips som jag kan dra upp här någon dag. Sen hoppade vi lite olika linjer men antal galoppsprång emellan.
Galopp-bommar,studs, bom innan hindret osv. Han gjorde det klockrent och jag visste precis när skänkeln skulle trycka till han lite extra så att jag höll om ännu mer med benen.
Hindrerna låg på 120-130 så det känns riktigt bra. Nu ska jag ta det lugnt i 4 dar och skritta/tömköra. Sen ska jag börja arbeta han lite lugnt igen. Sen blir det träning för Emma igen nästa vecka.

Ubbe har börjat arbeta på rätt sätt och han hoppar sååå mycket bättre. Så efter varberg - ale-jennylund - träning så behöver han ta det lite lugnt.

_____________________________________-
Thistle tömkörde jag samtidigt som Emily red Lana. Gick ut en stund först, sen gick vi till paddocken. Han uppförde sig exemplariskt !

Jag ska uppdatera imon. Ska kolla på film nu, glöm inte frågestunden nedan !

/jenny

Kommentarer
Postat av: amanda

YES :D DU SKA FANIMEJ MED TILL BOLLEBYGD !!

2011-07-31 @ 23:54:13
URL: http://amandaliljevall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0