Dagens ridpass


Ubbe - Red jag ut i en timma. Sen red jag lite i hagen och fick han i en riktigt låg form. Han blir bättre och bättre. Jag blir så glad varje gång jag rider han. Han gör såna framsteg.
Thistle - Longerade jag lite i hagen med hjälp av en hjälptygel. Inget som tvingar ner hästen i formen men typ som en gummisnodd. Det blir jobbigt att springa med huvudet uppe när han mycket väl kan slappna av och sträcka ut ryggen och nacke ist.
Twixy - Red jag först ut i 10 min, vidare till paddocken och lossade henne både i nacke och korset bakom sadeln. Använde travbommar och galopp-hoppa ett räcke på drygt 85 cm och hon sög tag. Jag låg lite stort och hon bara fllyger över. Hon har gjort extrema framsteg. Red ut sen i 15 min.
Palett - Red jag ut en sväng i skogen, barbacka. Inte så långt då hon har vart skadad. Sen åkte hon ner till sommarbetet tillsammans med Lana.

Sen så skrittade vi ut hästarna som ska till Varberg förutom Goliat och Thistle som vi tog och red/longerade sent på kvällen. Emily tog Twixan, My tog Lilleman och Jag tog Ubbe.

Hoppas ni fattade all text.

/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0