debuten

ÅÅÅÅÅÅH vad han hoppa. Han hoppade otroligt fint och satte verkligen höjd, inte i en ända bom.
Men jag gjorde en extra förhållning efter 3:an till 4:an som egentligen var 5 normala galoppsprång men jag krånglar till det och ska få in 6 korta. Det var tyvärr nerverna som spelade in. Men efter stoppet galopperade jag och han kom perfekt och jag såkallad "tryckte av honom" och det blev ett gigantisk språng. Lite kort till ett räcke efter men han klara de.
Kombination 6 A och B kom perfekt och det var även de högsta på hela banan och han bara flyger lite lätt över.
SEN kommer vi till 7:an som står vinklad från fyrkantspåret rakt in i en spegel ink smalthinder (grönt) och en vattenmatta under. Vi låg helt perfekt, inget fel alls sen var det Ubbe som gjorde en tvärnit. Vi vet dock inte varför men vi har en aning om att han kunde sätt sig själv i spegeln och sen sätt vattenmattan och då kommer hindret fort som fan.

Jag tog ett hinder innan jag gick ut. Jag var lite sådär halv sur på mig själv pga av misstaget på 4:an och Sanna Jigblad var där och hjälpte mig och det gick super bra.

Men hon sa också något som är otroligt sant - små misstag i nationell msv blir riktigt stora och man får inte göra såna misstag. Vissa folk gör det men hästarna hoppar ändå med nöd och neppe. Men jag har också vart där och har ramlat av och blivit utesluten pga små misstag men nästa gång kommer det gå super.

Och det gick inomhus och det blev stora hinder, jag är inte höjd rädd men det var ett tag för Ubbe att hoppa en sån stor bana och stora hinder. Det var nog ca 2 årsen så det spelade nog också in. Men meningen nu är att jag ska hoppa La - Msv för att få in rutinen och framåtläge och inte ta för många förhållningar.
Det var även väldigt "viktiga" personer där som tyckte att han hade blivit så lugn och även om vi vägra ut oss så kunde hon se att vi kommer gå långt. Och hon sa att hon har sätt mycket i sitt liv och de tar även in hästar till försäljning osv och tyckte att det såg riktigt bra ut.
Det värmde väldigt mycket och jag vet att vi klarar det. Vi båda måste bli mer rutinerade men vi ligger på den nivån och vi KAN klara det för jäklar vad han hoppade idag. Har bild på det. För det är SJUKT hur en häst kan hoppa så bra. Så nästa gång tar vi dem och hoppas på att det är utomhus.

Hoppas ni orkade läsa all text ... Bilder kommer och resultat har ni redan så ni får stå ut med en massa text för ska ut och mocka stallet osv.

/en nöjd Jenny som vet att jag och Ubbe kan ta dem


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0