fixar. fixar och fixar ännu mer

Nu ska jag ladda ner en massa nya och fräscha låtar. Är ju husvakt nu och en vecka framåt bara det att datorna där vill jag inte röra. Och då tar jag med min bara de att de har ett lösenord till sitt nätverk och de vet själva inte va lösenordet är.
Så nu har jag skrivit ut en massa bilder som jag ska måla i (sött va?) och nu ska jag ladda ner musik. Och sen har jag redan en massa filmer som jag kan kolla på. Sen finns det ju självklart tv osånt där men jag föredrar filmer som jag gillar :)
Och jag ska även baka lite då jag får äta och göra vad jag vill, älskar mina grannar!!

Jag red Twixy i förmiddags med Emily som red Mona. Vi red lite mer en 1 timma och vi travade samt galopperade väldigt mycket. Twixy är den som kör upp huvudet när man galopperar vilket jag var väldigt petig idag med att hon inte skulle få göra.
Första gången gick det inte så bra då hon bara körde upp näsan i vädret och min hand så långt ner i manken som möjligt (mjuk hand)
Andra gången fattade hon precis och gick på tygel snyggt och bra.
Vill inte att hon ska skaffa en underhals.

Sen red jag Ubbis. Red han på Nova-bettet då han går som bäst på när man lösgör honom. Inte velat tävla på det då han tänder till och jag vill få igenom min förhållning.
Men han gick verkligen super. Lite stelare i vänster men det lossnade under passet. Sen i slutet börjar han sko låta och innan jag vet ordet av det så hade han tappat den.

Pappa som redan hade slått på nya framskor (sletna skor) ska få slå på en baksko senare idag. Byter säkert den sista skon också när han ändå är på gång.

Får se hur det blir med de andra hästarna. De får nog vila men det förtjänar Thistle så bra som han har gått de senaste dagarna. Puss på min prins !


Omhoppning på bilden över ;) finaste Ubbe!

Min prins!

Och du är mitt hjärta !

/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0