Gårdagen

Igår var det full fart på våran gård här hemma. Redan på morgonen kom folk in och ut.
Amanda Larsson kom, Mi Månriddare hade sovit över med Emily så de kommer upp till mitt rum så pratade vi lite medans jag fortfarande halv sov.
Katarina, Amandas mamma var här och hjälpte till med höet.
Åsa och Ulf kom med sina barn och Åsa och Ulf hjälpte också till med höet.

Medans alla småbarnen lekte och de andra fixade höet och det sprang runt 3 hundar runt benen så red vi iväg.

Amanda - Twixy
Emily - Lilleman
Mi - Palett
Jag - Ubbe

Vi red iväg och red på en äng och jobbade dem lite där och pratade även om Varberg och vad vi ska ha med osv. Amanda har redan paxat min röda,blå,vita schabrak då har jag tänkt att ta hennes blåa hoppspö eftersom jag bara behöver spö på Thistle i Varberg.
Vi var borta i över en timme och hästarna verkade gilla det.

Sen åkte vi med Amanda och Katarina som släppte av oss hos hästarna på Maden (sommarbetet) och red i hagen då Thistle har tappat en sko.
Thistle gick riktigt bra och men drog iväg någon gång i galoppen men vi börjar hitta det där lugna och fina i galoppen nu.

Outfit.
Ubbe:
*Brun Sadel
*Nova bettet (det är själva tränset med Nova bettet om vissa inte förstår)
*Brunt Schabrak
*Gelé pädd + fårskinnspad
*Benskydd fram och Lindor bak.
Bilden är på mig och Ubbe på Nääs. Vi gjorde våran 3:dje nolla i La och kvala till Msvb. Redigerad pga dålig kvalité innan.

Thistle
*Träns (tredelat)
*Brun sadel
*Jacson schabrak. blått
*Blåa lindor fram
*Padd

/ jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0