Hoppning

Blev ingen skogstur med Ubbe och Thistle. Bara för Twixan's del idag :)
Mamma tyckte att vi skulle provlasta och åka iväg med hästarna i hästbussen idag bara för att inte få problem på onsdag innan vi åker. Vi skulle hoppa lite innan Varberg.
Så vi åkte ner till en paddock i Ingared som man betalar för och får rida och hoppa hur mycket man vill i den.
 
Jag började med Thistle och han var verkligen övermjuk. Han slappnade av och sprang inte iväg i galoppen. Vi hade 3 hinder. Ett litet i mitten, ett räcke på ena sidan av det lilla och en oxer på den andra sidan. Precis som på en riktigt tävling. Vi hoppade lite hur vi ville dvs en båge där och en lång anridning där osv.

Thistle var riktigt duktig och väntade utmärkt och jäklar vad han satte höjd. Hoppade lite på det mindre hindrerna och skrittpauser. Sen höjde Åsa upp och det låg lite över 1 m och Thistle väntade utmärkt och hoppade 2 dm över. Nöjde oss efter väldigt få språng.

Sen var det Ubbe's tur. Han gick alldeles perfekt i framridningen, flyttade för skänkeln formade sig både ut och in osv. Hoppade lite på de mindre hindrerna och målet var att få han lugn. Han var cool lugn !!
Åsa och Mamma höjde återigen upp hindrerna för mig och Ubbe. Och jag får använda mer ben för varje gång jag hoppar vilket är riktigt bra för nu har han lugnat ner sig och är perfekt.
I slutet hoppar jag en oxer på 125 cm och breddad var den. Men han flyger över och jag känner liksom "fyfan vilken häst"
Sen räcket som låg på 130. Han skulle få hoppa upp sig lite och han tyckte det inte ens var jobbigt utan hade öronen framåt och
sköt iväg från marken.
Om jag ska vara helt ärlig så vet jag att vi kommer kvala SM nästa år.


För nu känns det som att vi kan göra allt efter dagens ridpass, likaså Thistle. Båda mina fina ponnysar är världsbäst !
Vet att ni har sett bilderna X-antal gånger men hinner inte ladda upp mer nu.

/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0