Klar för idag

Ridit en massa snälla hästar idag :)

Mona - Red jag i hagen på sommarbetet. Red ett dressyrpass med sadel den här gången. Galopp från halt och skänkelvikningar allt möjligt idag. Känns riktigt bra men måste öva mer på avbrytningarna från galopp till trav då hon kör upp huvudet, annars var hon bäst!!

Zack - arbetade jag mest i galopp för att han skulle bli av med sin "lilla" mage och efter det travjobbade jag honom en hel del. Skötte sig utmärkt.

Cindy - Cindy kommer alltid vara Cindy. Hon ville springa heeeela tiden. Men galoppera lite i båda varven och försökte skritta och jobba henne sen. Slutade helt bra iaf. Lugnt och fint -  STORT framsteg.

Palett - Red jag ut. Red sjörundan på Nääs och arbetade henne under ridpassets gång. Ska få bort hennes tjocka mage (så tjock är hon inte) men om hon ska kunna hoppa måste hon ha kondition.

Otto - Red jag lite i hagen för att leta efter en flughuva men red sen ut på vägen. Galopp från halt - HELT AWESOME och sen ställde jag han lite andra varvet och la på innerskänkeln och han BYTTE galopp. Jag mena, han är ju inte jätte utbildad eftersom han är tagen rätt sent och han gjorde jätte fina bytten i en samlad galopp. Sen gjorde han ett glädje skutt emellan och bytte galopp när jag gav kommandot.

Lana - Red jag i hagen och hämtade flughuvan och sen lite på vägen då hon börja bråka. Var fast bestämd att jag skulle fram och vinna fighten och inte hon. Jag vann den och hon skötte sig jätte bra. Red inte alls långt eftersom jag är gigantiskt stor, men hon skulle få röra lite på sig.

Thistle - Tömkörde Emily. Vilket var jätte snäll för klockan var mycket när jag kom hem.

Ubbe - Red jag först ut en sväng i skogen, sen travade jag 5-10 min på vägen och galopperade lite i hagen och sen skrittade jag ute igen.

Så alla hästarna har rört på sig då Emily red sina 2 här hemma. Imon får vi se hur ridningen blir. Har inte bestämt mig beror på om Mamma efteranmäler till Ale-Jennylund LB - LA med Ubbe óch Thistle.
Ska bara ha ett flyt och ta det lite lugnt den här tävlingen. Och träna en massa och sen ska vi iväg till Göteborg som sagt den 19 augusti.


två gamla bilder ur arkivet.
/jenny

Kommentarer
Postat av: Lovisa (igen)

Hur gör ni med hästarna när skolan börjar osv?

Jag mena Jenny har ju mer hästar men har de hemma om jag har fattat det rätt och Kelly måste gå till stallet och ta hand om 3 hästar nu :)

Bara undrar hur ni hinner med skolan,hästar och vänner? Själv har jag en häst och hinner med allt.



kram

2011-07-27 @ 11:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0