Packat och klart för idag

Rubriken stämmer egentligen inte då det inte är packat och klart. Har en hel del kvar att packa då bara sadel,padd,gelé padd, schabrak och magplattor är packade än så länge.
Så :
*Träns
*Förbygel
*Senskydd
Altt x2.
*Hjälm
*Väst
*Hoppspö
*Tretorn stövlar då mina pioneer gick sönder i dragkedjan.

Idag har jag ridit Ubbe och Thistle en sväng. Båda fick bada nu på kvällen och schampo-neras. Nu står det med täcken och flätor i svansen. Mina fina prinsar.

Vi åker vid halv 11 imon men ska gå upp vid 7-8 för att släppa ut hästarna i en mindre hage då de inte ska skita ner sig och för att de blir svårfångade. De vill inte senare på eftermiddagen och det är omöjligt att få in hästarna någon timme efter de har kommit ut.
Och medans de är ute någon timme så putsar jag det sista och packar in resten av det ovan + mat och vatten.
Sen tar vi in hästarna och borstar osv. Åker vid halv 11 då tävlingen börjar 1.

Ser man någon där?

Bilderna får finaste hästarna stå för !
/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0