Planering

Nu måste man börja planera inför Varberg hur hästarna ska ridas, utrustning, kläder. Ja,allt.
Men våra hästar som ska till Varberg ska börja gå 2 gånger per dag. Vet att flera kör så.
Detta är bra för att vänja hästarna att gå ut och in ur stallet på Varberg ink att hästarna ökar på sin kondis och sina muskler.

Tex att man rider ett hårdare pass på förmiddagen/mitt på dan och senare på kvällen skrittar men ut och travar lite. Eftersom det oftast är så på Varberg.

Sen ska jag börja kolla på schabrak och lägga utan de.
* Varför jag börjar så tidigt med packing och planering?
Är för att jag ALLTID glömmer något, visst inget stort kanske en borst, ett extra träns(ledträns) men inget som är sådär MÅSTE ha direkt utan man klarar sig men detta året ska allt vara perfekt, all packning ska vara med.

Allt ska vara 100% och med alla goa människor på Varberg så blir det lätt den roligaste tävlingen någonsin... än så länge.

/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0