Dag 1 – Presentera mig själv och min häst/ar

Hej alla nya läsare :)
Jag heter Jenny Wissén och är 15 år.
Jag bor på en gård strax utan för Alingsås Centrum.
Just nu rider jag 5 hästar varav 1 storhästar. Och på fritiden så är jag mest med kompisar och umgås med dem. Jag är en väldigt envis person och målmedveten men ät väldigt glad och sprallig tjej faktiskt ;)

Åter till hästsporten.
Kantjes Urbion "Ubbe"
Är en D-ponny på 10 år. Alltså född 2001. Han är världens snällaste och han har gått MSVB med mig.
Jag äger tyvärr inte Ubbe, utan jag lånar honom.  

Kingsby Thistle "Thistle"
Är en C-ponny, ganska liten faktiskt. 131,5. Han är född 1998.
Han och jag har hoppat Msv b men han blev för något årsen skadad och vi fick börja på Lb-La igen. Min syster har börjat ta över honom. Men jag rider och tävlar han fortfarande men min syster kan rida han någon dag i veckan för att komma in i ridningen på han. 
Thistle är världens goaste häst.

Cindy "Cindy"
Är en C-ponny som är väldigt het men har grym teknik i hoppningen. Hon är 12 år alltså född 1999. Hon och jag har hoppat Lb+5 tillsammans men vi har som mål att komma upp till La iår. Hon har kapacitet så det räcker och blir över. Jag hoppas på att kvala in till MSVB med henne då hon är otroligt duktig i hoppningen. Hon är en häst som har väldigt mycket personlighet och är jätte snäll i all hantering.

Sörbys Zack "Zack"
Är en C-ponny som är född 2005. Vi har hoppat upp till Lb men klockrena nollor. Vi ska nolla en till LC och LB så får vi starta avd A och när han är startklar så är det meningen att han ska vara med i DIV 2 iår. Målet iår är att kvala in till Ungponny Sm. 
Han har en otroligt hoppteknik som alla andra ovan. Och han har vi haft sen han var 2 år och han ska stanna i våran familj i många år till då han är våran lilla stjärna.

Manoletto "Otto"
Är en storhäst född 2007. Han växte väldigt sen precis som sin mamma som vi äger. Så han är lite efter i utbildningen men vi har börjat hoppaträna sen 3-4 månader tillbaks. Han har en stor hoppkapacitet. Meningen är att han ska bli min storhäst så fort jag går över på storhäst helt. Vi har fött upp han själva.

/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0