Tjenis-penis (y)

Jag vet att jag har updaterat jävligt DÅLIGT ! men jag har en rimlig förklaring faktist (a) Mitt internet har inte fungerat så jag beklagar väldigt mycket ! Tur att Jenny finns och håller igång bloggen! Kärlek till dig jenny Wissen!<3
Denna sommaren har gått väldans fort ojojojjjjjj !
Men som ni vet så har jag fått hem en ny ponny! (äntligen!) ilf jag tänkt berätta lite om henne !
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Grageela Roisin *stavning* eller "Rojsan" är ett 8årigt sto imp Irland! Hon kom till Sverige för ett exakt 13 dagar sedan så nästan 2 veckor ! När jag provred henne var hon en gnutta pigg och rädd..men jag gillade henne endå och vi bestämde oss för att vi ville ha henne på plats! Senare nästa vecka , på söndagen så besiktigade vi henne , och hon gick igenom! GLAD som jag blev tog vi med henne samma dag, ! Resan skulle bli lång eftersom hon stod i Skåne! Men det var första resan till en ny start , med en ny ponny!
Hon gick glatt på och stod blixt stilla! men när transporten började rulla och Gunnar gjorde en skarp sväng med en liten brant backe , så slängde hon sig mot mellan väggen och fick panik!! Vi stannade bilen och hon stod och skakade ... stackars liten! .. vi fortsatte och det dröjde inte länge tills hon började trampa i transporten! .... men tillsist blev det stilla och alla kunde vara lugna!
Vi stannade efter ca 1 timma då alla var vrål hungriga ! .. vi kollade till Rojsan , och då hade frambommen rammlat och bakbommen gått av! .. fram-bommen var viktigast och den var absolut inte sönder ! så det var bara att sätta upp den igen! vi gav henne lite att tugga på och sedan fortsatte resan på väg hem! Hon gjorde inget på hela resaen och stod stilla i transporten .. när det var ca 2 timmar kvar hem stannar trafiken MITT I EN BACKE! ... alla i bilen blir hysteriska och  förväntans fulla .. det var en serikrock och trafiken stod nästan still! .. när vi var jämtsides med olycks bilarna , hör vi en brand bil bakom oss ... FAN ! men hon stod stilla ...och när det lättade upp sig så åkte vi stilla och säkert ! men sedan kommer det inga mera bilar bakom oss :S så vi hade en jävla massa tur som inte fastnade där i flera timmar!
Nu står hon tryggt i boxen här på LERK och i sin hage :D
Jag har hunnit rida henne 3gånger hemma nu och det var jätte kul :D men dock får jag vänta med att hoppa då hennes förkäkning inte kommit en ,,,, får vänta i en vecka till .. men sen så blir det att tuta och köra ;)
nu vet ni lite om henne ! hoppas ni gillade det .. och ni kommer antagligen se oss på tävlingar :D
xoxo
//Kelly
Fanny och olle får stå för dagens bild ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0