Tränat Ubbe 12 juli

Tränade Ubbe nu på förmiddagen för Emma Emanuelsson.
Det gick toppen och det gick ut på styrke och en massa dogleg ink linjer. Älskar verkligen när det är såna övningar.

Ubbe skötte sig mer än bra. Han var lugn och sansad och gjorde inget på fart.
Och meningen är att jag skulle vänja mig vid höjden men det är inte ens högt längre och Ubbe har örona framåt och tycker livet är otroligt kul. Men jag visade sig att visa hinder låg på 140 och jag hade ingenaning.

Och Ubbe bara flög över och allt kändes super bra. Min skänkel låg intill och stannade där. Kärlek till mina stövlar, älskar verkligen fästet.

Men överlag så var träningen en riktigt succé. Detta var även sista träningen innan Varberg och jag kan nu åka till Varberg med en bra känsla.


och sen finns det ju nu de anonyma är på bloggen som kommenterar spydigt.
NEJ, jag hoppar inte alltid högt. Vi kan hoppa småbockar på 60 cm och traggla på den nivån JUST för att det är där allt måste sitta. Förhållning, gas och broms, öppna, sluta, vänta på hindret, reglera galoppen, lossa hästen både nacke och bog.
Någon gång ibland är det banhoppning självklart hoppar man lite högre då om man VILL. Men man rider fram precis likadant men inte precis så länge som man gör.

THAT'S IT.

/jenny

Kommentarer
Postat av: elsa bergman

hej jennyyyyyy!



du skrev att du älskade dina stövlar, jag undrar om du har nya stövlar eller om du fortfarande dina tretorn comfort? :D

miss u!

2011-07-15 @ 05:44:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0