Träning med Thistle

Tränade Thistle för Malin Lindqvist i Onsdags.
Han sprang lite i början men så fort jag satte han i arbete blev han genast mycket bättre och mjuknade fint.
Det var en lång sida med 6 hinder ( 60-70 cm ) med 1 galoppsprång emellan mest för styrke träning.
Sen den andra långsidan var det 2 räcken med antal galoppsprång emellan.
Sen på medellinjen var det ett räcke.

Detta gjorde han galant. Malin höjde upp i slutet men inte alls högt då Thistle inte alls har hoppat speciellt mycket det senaste. Eller tränat eller tävlat.
Men Malin var riktigt imponerad av mina händer som var lugna och mjuka men jag kunde även korta och länga utan att det sågs.
Och att jag fick en häst som ligger på och är het ser så lugn och sansad ut och verkligen trivs.
Så sammanfattar så var hon riktigt nöjd över mig och Thistle
. Detta var första gången jag tränade Thistle för henne men har tränat Otto innan för henne.

Bild från förra året i Varbergshoppet. Lovely !
Åh vad jag älskar min prins !
/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0