1 häst kvar

Har ridit alla hästar här hemma nu förutom Zack som inte fick skor i morse då pappa hade bråttom till jobbet men jag tar han imon :)

Ubbe - red jag i paddocken. Försökte få han att verkligen slappna av och efter några minuter i varje gångart så släppte han. Red i paddocken i ca 30 min och gick sen ut och klättra lite.

Twixy - red jag ut en runda och jag blev jätte sugen på att testa en ny stig men slutade med att jag var halvt vilse. Tog samma väg tillbaks och Twixan skötte sig :)

Mona - red jag i paddocken. Red faktiskt lite dressyr och tog lite skutt på en studs och ett räcke. Finemang. Hon var jätte duktig.
Hon brukar slänga sig iväg till galopp när hon inte har gått speciellt mycket men senare in i ridpasset så fattade hon galopp för den minsta vinkeln och vi gjorde även lite byte.

Nu är det bara Thistle kvar. Mamma är ute och rider Palett och Emily tog Cindy. SÅ nu ska jag ta Thistle och Emily Goliat så blir det konditions träning med dem 2 medans mamma fixar Otto. Tror hon ska tömköra honom, eller så tar hon med sadeln och rider, Vem vet :)

Finns fortfarande lite tidsinställda som kommer upp nu mot eftermiddagen.

/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0