2 nya

Har fått hem 2 nya finfina ponnys :)
Eller ja, nya är de ju inte. Ska bo hos oss under några veckor 1-2 tror jag :) Kanske mer då ägarinnan ska iväg till turkiet och sen på träningsläger i Skåne med sin b-ponny.

NI vet säkert vem jag pratar om, AMANDA LARSSON's hästar. Twixy och Mona. Eller Twicy och Moonleight som de heter.

Så otroligt fina är dem.
Morgondagens pass blir:

Mona:
*Paddocken, rida markarbete och känna lite på knapparna då det var ett tag sen jag red henne.

Twixan:
*Rida ut och "arbeta" i skogen. Ska ta det lite mer lugnt med henne då hon tävlade 2 klasser idag.

Ubbe:
*Är inte helt hundra än, lutar mot paddocken och rida igenom och trimma han.

Cindy:
*Emily tar henne.

Zack:
*Han har tappat skor, så får rida han senare på kvällen då pappa har slått på skor. En skogstur blir det med mycket konditions träning.

Palett:
* Tappat sko, samma som Zack annars :)

Thistle:
* Rida ut, konditions träning.

Som ni ser är det en hel del konditions träning. Jag och Emily lägger fokus på de under sommarn då det även är tävlingsuppehåll en månad eller så i juli. Men hästarna ska vara på topp och träna även lite då och då för Emanuelsson.

Bilder får mona & twixy stå för. Bilder på mig och Mona Div 2 förra året.

Fina prinsessan!


GULDVÄRDA är va de är !<3

/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0