23 juni

Idag tränade jag somsagt för Emma.

Har aldrig tränat Ubbe för Emma, bara Anna.
Men Ubbe skötte sig utmärkt och vi hoppade en bana på 120 och bred oxer där, kombination där och ett joker hinder där. Men han fixade de.

Jag måste nu få ett lugnt och rytmiskt tempo som jag hade i slutet av ridpasset när vi hoppade en bana, för det är då det går som bäst sa Emma.
Hon var iaf väldigt nöjd med Ubbe och mig.

Nästa vecka är det träning för Emma igen. Ubbe ska få gå för henne då jag även behöver komma in lite i höjderna med honom och få ett lugnt flyt.
Om det blir någon Malin (lindqvist) träning så blir det Thistle som ska få gå.

______________________________________________
Idag kom Amanda (larsson) hit till mig. Hon fick även rida Twixan i paddocken och jag gav henne en massa tips och hon kände en skillnad på den "gamla" Twixy och den såkallade "nya" Twixy.

Twixan gick galet fin och Amanda red henne super bra. Vi gjorde lite övningar och travbommar.
Hon hoppade ett räcke på 110 cm i slutet och hon kom perfekt på det. Och Amanda var riktigt nöjd och sen när jag la räcket på 90 cm då Amanda skulle komma på det då hon sa:
- men det är ju bebis höjd nu ju.
HAHA, hon är envis. Men hon gjorde hela ridpasset klockrent och nu kommer det säkert gå mycket bättre på tävlingsbanan. placering efter placering !

mina fina tjejerr ! 

/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0