6 juni, National dagen

Idag var Amanda Larsson här med min syster och red lite hästar med henne.
Själv red jag i paddocken på Ubbe och red VERKLIGEN igenom han, han gick riktigt fint och jag var mer än nöjd.
Sen så skulle vi köra ner Thistle och Otto till sitt bete då jag red Thistle där.
Log en stock i hagen som jag även red över, formade och han var mjuk och fin och sen fick han även springa av sig lite - hästar måste ju få leva som hästar ibland .
Red Goliat senare när vi kom hem, tror ni inte att det börjar spöregna och åska + blixtra innan jag ska rida ut ?
Så jag vänta men Goliat blev riktigt rädd och uppskrämd så jag skrittade ut lite, tog även lite galopp.
Men sen var det nytt oväder på gång så fick vända hem och då slår blixten ner i ledningen några meter bredvid oss så Goliat blev riktigt rädd så jag vände hem och travade en hel del då vi ville komma bort på från ovädret.

Om ni undrar varför jag inte skriver så mycket om Cindy så är det för att min syster har fattat tycke för henne och rider henne lite mer nu. Självklart rider jag henne men bloggar aldrig just då, då jag inte har tid till de, Men vi gör framsteg med henne och hon har lugnat ner sig lite min prinsessa.

Nu ska jag gå och fixa mig och sen sova.
Godnatt.
/jenny

Vet att min sits är lite konstig, men på henne kan man inte få en sån perfekt sits och lätta så fullt ut som man gör på andra då jag "skickar" iväg henne i språnget och allt går så mycket snabbare och okontrollerat. Detta var då ett bra tag sedan och mycket har förändrats.

K Ä R L E K  TILL  C I N D Y
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0