Moonleight RC 883

En gulbrun D-ponny född 1993.
e. Corall-Li RC 50, u. Pretty Pacer RC 603,
e. Roundstone Chief RC 1

Ägs av Katarina Andersson.

Mona som hon kallas är en väldigt fin häst när man ser henne. Hon har en fantastisk hoppteknik men tyvärr brinner hon inte så för hoppningen, hon har gjort det än gång i tiden. Men hon kan hoppa hus i paddocken men inte på tävlingplatser. Hon älskar mer eller mindre dressyr och terräng :)

Hon blir alldeles till sig när man rider då hon är på tårna hela tiden och längtar liksom till man låter henne springa. Mona har goda och fina resultat i dressyren, måste ta kort och visa er. Hon går så fint och bra.

Nu var det ett tag jag red henne, red hennes senast i DIV 2 2010.
Då vi fick som resultat:

Första omgången i Div 2
LC - Ett ner i omhopp
LC lag - ute
LC lag omhopp - ute
Då hade hon inte alls mycket till kondition men hon kunde hoppa lite iaf.

Andra omgången Div 2
LC lag - ett ner.

Hoppade bara lagklassen då jag ville att hon skulle vara levande när vi kom in på banan sen så bestämde vi oss också för att inte hoppa henne sista omgången då det blev lite högre.
Men hon kan hoppa så högt och fint om hon bara vill för hon har det i sig.

Jag vet ju inte speciellt mycket om den här hästen men jag vet att hon har fått föl innan och gått väldigt höga klasser inom dressyr och om jag har tur får jag kanske tävla lite dressyr och terräng med henne då allt är så himla mycket roligare på henne för hon gör det så fint.
Jag kan ju lämna över detta till Katarina och be henne att skriva ett inlägg om Mona då jag VET att Mona betyder så himla mycket för henne ;)

Ska allt prata med henne när hon kommer hem från turklandet.Mycket roligare att få det ur en annan persons vinkel :)

Med detta sagt så ska ge er lite bilder. Men tänkte faktiskt bara lägga upp några få bilder på Mona och söta Katarina :)


så otroligt vacker häst! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0