Städa

Idag är det lika varmt som det var igår. Men skrittade ut Ubbe på förmiddan men funderar på att rida ut han igen då jag bara skrittade då min lillasyster Fanny (2 år) ville rida med.
Nu ska jag ut och mocka stallet. Även små plocka lite då det är grejer som behöver slängas.

Får se hur det blir med Mona och Twixan idag.
Men jag ska till Zack och Cindy. Zack ska jag rida lite i den andra hagen och Cindy ska jag longera.
Emily åker med mamma till Tollered och tar hand om de övriga hästarna.

Så himla tråkigt att jag inte har moppe-körkort så att jag kan åka överallt ist för att sitta och vänta på tills någon kan köra mig. Men jag ska fixa ett, så snart som möjligt.

Nu ska jag ut till stallet och fixa!


du är det finaste jag vet, Kantjes Urbion <3

Någon som saknar vintern ? -  inte jag !!
Som ni ser på bilden hade Ubbe en rejäl underhals. Detta var när han precis kom till mig och jag ville rida barbacka och gjorde det. Han var cool lugn men vi skrittade ju bara, nu kan jag både trava och galoppera på tygel med bakbenen under sig.
Men nu är han en helt ny häst, en otroligt lugn häst - en häst som ställer upp för mig - jag ställer upp för honom - vi har skapat ett band mellan oss - vi ska göra våran debut i Msv b nu i varberg - han klarar det och jag klarar det om jag har han - vi var två som har blivit ett.


/jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0