Provridning!

Hejhej :D

Idag så har jag ridit (3)  st hästar .. tänkte rada upp dom (A)


Ponny nr (1)

Royal rocket , som var den som jag prov red, en riktig dröm kille ;)
Först så skrittade , travade och galloperade jag på volten: Efter det så trafvhoppade jag et kryss några gånger.
Sedan höjde vi upp det till ett räcke , tills det låg på 1m , sedan gick vi vidare till en oxer, och lika dant där så höjde vi upp till 1m , där efter så gjorde vi olika övingar. Jag tycker att han skötte sig kanska bra , så jag nöjde mig med det jag gjorde ;)
Hoppas att jag ska få åka och prov rida han igen ngn gång :P

Ponny nr (2)

Sharon:
Först så skrirttade jag fråm på en slinga som vi kallar för 20 minuters rundan.
Efter det så jobbade jag henne lite på serpentiner i manegen , sedan gjorde jag konditions övning , då fanns det 2 st "höga" kavalettis på varje långsida .. så gick jag runt ca 4 gånger i varje varv.. eftersom att hon var såppas pigg så slutade jag när det gick bra , orkade inte bråka med henne ;)

Ponny nr (3)

Prinsen:
Först skrittade jag fram i ca 10 min , sedan tog jag tyglarna och jobbade honom i skritt , sedsn i trav .. och slutligen i galopp,,, han var riktigt mysig idag , han lyssnade och gjorde ALLT jag bad han om :O
aja .. så jag gjorde även med han konditions träning , han tyckte det var jätte kul och lufsade fram ;)

Nu ska jag städa rummet ;)
SLÄNGER upp lite dåliga bilder på "rocki"











xoxo

//Kelly <3

Kommentarer
Postat av: Anna

ska du köpa den ponnyn ? :)

den va jätte fin, va det en D-ponny ?

2011-03-05 @ 19:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0