träning

Tränade Thistle och Ubbe idag för Anna.

Började med Thistle kl 5. Glömde martingalen (stavning) till förbygel men körde på ändå. Måste säga att de funkade mycket bättre utan just idag. De var mycket styrke träning men väldigt väldigt bra övningar och jag fick en känsla som jag inte haft på ett tag nu. Vi kom på en oxer på 110 och 90 cm bred.
De var bom-kryss-plank-bom-bom-bom-oxer. Och han gjorde allt utan att tveka. Han gick galant, tygel i trav och galopp. Han slappnade av och lyssnade jätte bra. Han var jätte mjuk och lyhörd ja, allt. Han var verkligen helt awesome. Finns inte ord för hur glad jag är, bästa träningen på ett tag- lätt!

Anna var jätte nöjd och fick fina kommentarer och hon tror nu att jag och Thistle får ett sista bra tävlingsår tillsammans nu, då jag börjar bli förlång tyvärr :(

Ubbe tränade jag kl 6 och jag finner inte ord för han. Han var så jävla duktig om jag får säga de. Han var avslappnad, mjuk, lyhörd, hoppade jätte fint och med ännu mer marginal. Vet inte vad jag ska säga förutom att Anna's kommentar värmde. Hon var riktigt riktigt nöjd och jag tänker inte säga vad hon sa  men jag blev jätte glad när hon sa de.

Så träningen idag med båda ponnisarna var riktigt succé. ÅÅÅÅÅÅH va bra de skötte sig. Älskade ponnies.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0